Postări populare

Afișări de pagină luna trecută

sâmbătă, 15 ianuarie 2011

Sa stirpim coruptia in Vietnam.

Bun, am terminat cu Laosul frumoasa tara dar saraca si scumpa.Urmeaza trecerea frontierei in Vietnam.Nu ar trebui sa fie greu , sint 280-300 kilometri cu autobuzul, am viza, seara ajung in Hue.Hue e un fel de Cluj, oras universitar, hoteluri ieftine si civilizate.Drmul de la Pakse e greu, ca toate drumurile laotiene, in plus sint singurul turist strain, ceilalti sint asiatici.Dar imi iau aerul acela degajat care trebuie sa il ai cind calatoresti in Asia, sa nu te vada astia stresat si nervos.Asia nu este pentru beginners.
Peisaje laotiene triste, ici colo case mici, nu se vad nici macar sate, am 18000 kip si imi dau seama ca nu mai gasesc magazine.Inainte de granita se urca o fetiscana, face schimb valutar.Schimb si eu, imi da 36000 dongi.Incarcata de bijuterii.Suspecta, foarte suspecta.Nu stiu inca daca e vietnameza sau laotiana, mai tirziu vad o "colega" de a ei, realizez ca sint vietnameze amindoua.Cere de la fiecare calator, sintem vreo douazeci echivalentul a trei dolari.Lumea ascultatoare pune in pasaport suma ceruta.Eu ma tin tare.Nu dau nimic desi tipesa incearca sa imi explice ca e pentru "stamp" la vama.Autobuzul opreste linga un restaurant murdar, tipesa dispare calare pe motocicleta cu pasapoartele si banii.Se intoarce peste douazeci de minute cu pasapoartele stampilate. Doi colegi de calatorie incearca sa imi explice ca va trebui sa merg la punctul de frontiera personal pentru stampila in pasaport.Fac si asta, doar nu vad prima data o granita.Politistul laotian flutura mult timp pasaportul, am timp sa vad ca vietnamezi speriati incearca sa strecoare bani celor de la vama.Pe partea vietnameza sint camere de supraveghere, dar merge totul repede..Totusi, cui au fost dati banii? Ies din vama mindra ca am salvat 3 $; ar fi trebuit sa imi dea o declaratie la intrarea in Vietnam.Nu conteaza ca nu o am, la iesire nu se cere.
Toata lumea stie de spaga asta la vama, aveam sa aflu mai tirziu dar multi se resemneaza ca 3 $ nu e mult.Ba e mult.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu